فروشگاه اینترنتی ری تیک
0 محصولات نمایش سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

شرایط و ضوابط

کاربر گرامی لطفاً موارد زیر را جهت استفاده بهینه از خدمات و برنامه‌‏های کاربردی ری تیک به دقت ملاحظه فرمایید.
ورود کاربران به وب‏‌سایت ری تیک هنگام استفاده از پروفایل شخصی، طرح‏‌های تشویقی، ویدئوهای رسانه تصویری ری تیک و سایر خدمات ارائه شده توسط ری تیک به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین نحوه استفاده از سرویس‌‏ها و خدمات ری تیک است. توجه داشته باشید که ثبت سفارش، فروش کالا و هر گونه فعالیت دیگری در این وبسایت؛ نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین ری تیک از سوی کاربر است. لازم به ذکر است شرایط و قوانین مندرج، جایگزین کلیه توافق‏‌های قبلی محسوب می‏‌شود.

کاربر محترم فروشگاه اینترنتی ری تیک، این پلتفرم به صورت یک بستر فروشگاهی زیر نظر قوانین جمهوری اسلامی ایران عمل کرده و هر گونه فعالیت شما در این پلتفرم به معنای پذیرش تمام و کمال این قوانین میباشد.آدرس اینترنتی این فروشگاه اینترنتی www.retik.ir است.

این توافق نامه فی مابین فروشگاه اینترنتی ری تیک واقع در استان اصفهان، از یک طرف و کاربران اینترنتی اعم از خریداران، فروشندگان و بازاریابان از طرف دیگر در جهت بهبود عملکرد و ایجاد بستری ایمن در فضای مجازی منعقد میگردد. فروشگاه اینترنتی ری تیک از این پس در این توافق نامه ری تیک یا وبسایت نامیده میشود.

موضوع این قرارداد عبارتست از ایجاد یک بستر ایمن؛ که در آن کاربران وبسایت اعم از خریداران، فروشندگان و بازاریابان با استفاده از امکانات سایت بتوانند اقدام به خرید ، فروش و تبلیغات کالا نمایند. کاربران اینترنتی میتوانند از هر کجای ایران با ورود به آدرس  اینترنتی www.retik.ir اقدام به فعالیت های مذکور نمایند.

این توافق نامه از هنگامی که کاربر با آن موافقت می نماید تا زمانی که به یکی از دلایل قراردادی یا قانونی فسخ شود معتبر خواهد بود.

1-4 شرایط عضویت کاربر:

فقط اشخاص حقیقی بالای 18 سال، که مقیم ایران باشند می‌توانند به عضویت ری تیک درآمده و از خدمات آن در مقام خریدار یا فروشنده و بازاریاب استفاده نمایند و عضویت در ری تیک غیر قابل معامله میباشد.

 

2-4 ورود به ری تیک:

عضویت در ری تیک رایگان بوده و با شماره تلفن شخصی کاربر امکان پذیر است. جهت استفاده از تمامی خدمات ری تیک، کاربر باید با شماره موبایل شخصی که در دسترس دارد وارد حساب کاربری خود شود. انجام هر گونه فعالیت خارج از قوانین جمهوری اسلامی ایران در ری تیک به عهده ی صاحب شماره موبایل میباشد و ری تیک هیچ گونه مسئولیتی در قبال سو استفاده افراد از شماره موبایل شما بر عهده ندارد.

کاربر موظف است در تمامی صفحات ری تیک با شماره شخصی خود وارد شود و ری تیک هیچ گونه مسئولیتی در قبال کاربرانی که با شماره ی دیگر افراد وارد میشوند ندارد.

 

3-4 اطلاعات مورد نیاز جهت عضویت:

هنگامی که شما برای استفاده از خدمات سایت، ثبت نام می نمایید، اطلاعات تماس شامل نام ، نشانی و شماره تلفن ، آدرس پست الکترونیکی ، آدرس محل سکونت را در اختیار ما قرار می دهید. تا در زمان لازم، اطلاعات با توجه به وضعیت حساب کاربری، نوع خدمات و کار سیستم، مدیریت شوند.

برای استفاده از سایت به عنوان بازاریاب یا فروشنده سایت نیاز به اطلاعات بیشتری از قبیل اطلاعات حساب بانکی و عکس کارت شناسایی اشخاص دارد تا در صورت نیاز به فعالیت  قانونی یا مالی اقدام کند.

تبصره 1- ری تیک مجاز است به صورت مستقیم یا غیرمستقیم اطلاعاتی را که برای تایید هویت کاربر ضروری بوده کسب نماید. پرسش از خود كاربر برای دریافت اطلاعات تکمیلی ، درخواست تأیید پست الکترونیکی ، استعلام و تحقیق در مورد صحت اطلاعات مرتبط با کارت‌ها یا حساب‌های معرفی‌شده ، برخی از مصادیق این امر تلقی می‌شوند.

تبصره 2- کاربران ری تیک میبایست هرگونه تغییر تلفن و آدرس خود را از طریق تیکت به اطلاع سایت برسانند. بدیهی است در صورت مشاهده اشکال در آدرس و تلفن، حساب کاربری خاطی، توقیف خواهد شد .
تبصره 3- اگر شماره‌ کارت یا شماره حساب كاربر به هر دلیل تغییر نماید، در اسرع وقت موظف خواهد بود اطلاعات مربوطه را در سایت به روزرسانی نموده در غیر این صورت مسئولیتی متوجه سایت نخواهد بود.

تبصره 4- ری تیک اطلاعات دریافت شده از اعضا خود را فقط در امور مرتبط معاملاتی استفاده نموده و به هیچ وجه در اختیار سایرین قرار نخواهد داد. همچنین در صورت نیاز به انجام مقاصد تجاری با کسب اجازه از کاربر، نسبت به بهره برداری از این اطلاعات، اقدام خواهد نمود.

 

4-4 لغو عضویت:

کاربر میتواند در هر زمان اقدام به عدم فعالیت در ری تیک کند؛ اما ری تیک موظف به حذف اطلاعات کاربر از پایگاه داده ی خود نمیباشد. این کار به منظور نگهداری جزئیات کاربران و تراکنش های آنها، انجام می شود. و کاربران حتی پس از عدم فعالیت در ری تیک همچنان موظف به تعهد به قوانین ری تیک میباشند.

تبصره 5- در صورتی که کاربر، عملی خارج از قوانین و مقررات تعیین شده انجام دهد، سایت مجاز خواهد بود بدون اخطار پیشین عضویت کاربر را به حالت تعلیق در آورده و یا آن را ابطال نماید و طبق قوانین و مقررات با ایشان برخورد خواهد شد. کاربر با قبول این توافق نامه موافقت خود را مبنی بر ایفای تعهدات مندرج در قوانین و مقررات و قبول تمامی مطالب درج شده در راهنما اعلام می دارد.

تبصره 6- با قبول این توافق نامه، ری تیک مجاز است تا در صورت وقوع هرگونه تقلب، یا کشف احتمال تقلب و کلاهبرداری، عضویت کاربر را معلق و یا ابطال نماید و کاربر حق هیچگونه اعتراضی در این خصوص ندارد .

 

5-4 ارتباط میان کاربران با یکدیگر و سایت

ارتباط با کلیه بخش های سایت از طریق “تماس با ری تیک” و یا”درخواست پشتیبانی” که لینک آن در سایت موجود است برقرار می‌گردد. ضمنا در مواقع ضروری سایت از طریق شماره تلفن هر كاربر با وی ارتباط برقرار می نماید. همچنین ارتباط کاربران با یکدیگر از طریق بخش “سوال از فروشنده” امکان پذیر است.

تبصره 7- بر اساس این توافقنامه كاربر قبول می نماید کلیه اخطارها ، تذکرات و مکاتبات مربوطه، مندرج در سایت و یا ارسال شده به نشانی پست الکترونیک و یا نشانی پستی درج‌شده هنگام تکمیل درخواست عضویت، به رویت وی می‏رسد. در این صورت پس از درج اخطار بر روی سایت یا ارسال آن به نشانی پست الکترونیک وی یا پیامک ، اخطار، ابلاغ شده تلقی گردیده و در صورت ارسال از طریق پست، اخطار مذکور پس از گذشت سه (۳) روز کاری ابلاغ شده تلقی می‌گردد. اگر كاربر پس از گذشت این مدت از ادامه‌ ارتباط الکترونیکی با ری تیک منصرف گردد، سایت مجاز خواهد بود که کلیه حقوق کاربری وی را محدود و یا معلق نماید.

تبصره 8- اگر علیرغم تلاش شبانه روزی پرسنل در جهت فعال بودن سایت، در بعضی از موارد به دلایل غیر ارادی و یا فورس ماژور دسترسی 72 ساعته کاربر به سایت مقدور نباشد، با پذیرش این توافقنامه کاربر حق هیچگونه اعتراض و اقامه دعوی در خصوص قطع تماس احتمالی و همچنین زیانها و خسارات احتمالی وارده ناشی از موارد مذکور را نداشته و این حق را از خود سلب می نماید.

تبصره 9- طبق این توافق نامه ری تیک تمامی پیام های کاربران به یکدیگر را کنترل می کند و پیام هایی که شامل هرگونه اطلاعات تماس، لینک سایر وب سایت ها، توهین و تمسخر باشد را حذف و یا ویرایش می نماید.

تبصره 10- چنانچه علیرغم تلاش پرسنل ری تیک جهت کنترل پیامها، هرگونه پیام شامل توهین، تمسخر و اطلاعات تماس، توسط کاربر دیگری دریافت شود، سایت ری تیک هیچ گونه مسئولیتی در قبال پیام ارسال شده و یا دریافت شده ندارد.

 

6-4 شرح کالا:

برای عرضه کالا می توانید از متن، عکس و گرافیک در گروه های مناسب استفاده کرده و مسئولیت استفاده از هر نوع ابزار فوق که مغایر با شئونات مذهبی، اجتماعی ،سیاسی و فرهنگی کشور باشد منحصرا متوجه کاربر خواهد بود. فروشنده می بایست ضمن تشریح کامل وضعیت کالا، کلیه شرایط مربوط به فروش آنرا نیز اعلام نموده و نوع فروش کالا نیز باید دقیقا در شرح آن درج شود  و ری تیک هیچ گونه مسئولیتی در قبال فروشنده ای که اطلاعات اشتباه در شرح کالای خود به خریدار داده باشد ندارد و در طرح دعوا حق را به خریدار میدهد.

تبصره11-ری تیک حق دارد نسبت به ویرایش وضعیت نو،دست دوم یا معیوب و اصالت کالای فروشندگان بدون اعلام قبلی اقدام نماید و فروشنده موظف است پس از تایید نهایی کالا توسط سایت مجددا آن را بررسی نماید.

تبصره 12- سایت توضیحات محصولات، قیمت آن‌ها و آمار مربوط به فروشندگان یا سایر موارد را تأیید نمی‌کند. همچنین ادعا نمی‌کند که نتایج جست‌وجو لزوما کامل، دقیق، قابل‌اعتماد و به‌ روز باشد. این خدمت برای آگاهی بیشتر و کمک به خریداران طراحی شده و به معنای تایید یا تضمین کالاها و خدمات فروشندگان نیست.

 

7-4 خرید و فروش:

در صورتی که کاربر ، اقدام به فروش کالایی در سایت نماید، باید اطمینان داشته باشد که قانونا مجاز به فروش آن کالا می باشد.

در پایان مزایده ،خریداری که بیشترین پیشنهاد قیمت را اعلام نموده و به عنوان برنده مزایده شناخته می شود و از طرف سایت به ایشان توسط SMS (به شماره ثبت نام شده) اطلاع رسانی خواهد شد. خریدار برنده موظف خواهد بود طی زمان مقرر به خرید آن کالا اقدام کند، اگر خریدار ظرف این مدت مبلغ کالا را پرداخت نکند، حساب کاربری اش از طرف سایت مسدود خواهد شد. ارائه پیشنهاد قیمت در یک مزایده به معنی قبول کردن کلیه شرایط مزایده، وضعیت و شرایط کالا بوده که در بخش مربوطه(صفحه فروش کالا) و توسط کاربر فروشنده تشریح شده است.

پس از مشخص شدن برنده مزایده توسط سایت یا فروش رفتن کالا، فروشنده موظف خواهد بود ظرف زمان مقرر ، کالا را آماده ارسال برای خریدار نموده و پس از ارسال در قسمت مشخص شده شماره بارنامه را جهت آگاهی خریدار و سایت وارد نماید.

تبصره 13- ابطال مزایده مجاز نیست و با تکمیل و ارسال فرم فروش کالا به سایت که توسط کاربر فروشنده صورت می پذیرد، خدمات سایت به کاربر عرضه شده و از آن پس کاربر حق ابطال روند عرضه کالا و یا مزایده آغاز شده را ندارد.

تبصره 14- فروشنده ای که حداقل یک پیشنهاد قیمت معادل یا بالاتر از قیمت پایه کالا دریافت کند متعهد به فروش کالا به بالاترین قیمت ارائه شده می باشد مگر اینکه:
نام کالا در لیست کالاهای ممنوعه باشد.

خریداری که بالاترین قیمت را پیشنهاد نموده از عهده شرایط اعلام شده توسط فروشنده بر نیامده باشد. (مثلا روش پرداخت بهای کالا) و یا براساس مقررات و قوانین کشور مجاز به خریداری کالا نباشد.
مشخصات و شناسایی خریدار برای فروشنده امکان پذیر نباشد.

تبصره 15- کاربر حق اخلال در روند سالم مزایدات و دستکاری در قیمت کالاهایی که سایر اعضا آنها را برای فروش ارائه نموده اند ، نداشته و برای کالاهایی که شخصا برای فروش ارائه می نماید، نه به صورت مستقیم ونه غیرمستقیم مجاز به پیشنهاد قیمت نیست. ضمنا تبانی با دیگران جهت ارائه پیشنهاد قیمت ، برای کالای خود و یا استفاده از نام کاربری دیگران مجاز نخواهد بود.

تبصره 16- انجام معامله خارج از سایت ری تیک به هر شکلی مجاز نمی باشد. تبادل هرگونه اطلاعات تماس و یا دادن پیشنهاد جهت انجام معامله خارج از سایت ری تیک ممنوع است. همینطور استفاده از هرگونه متنی شامل لینک های خرید سایت های دیگر و یا درج هرگونه اطلاعات تماس برای کاربران جهت تبلیغات یا ارایه خدمات خود مجاز نمی باشد.

 

8-4 روش ارسال کالا:

فروشندگان باید پس از فروش کالا نسبت به ارسال آن به خریدار از طریق پست مورد تایید ری تیک اقدام نمایند. این شرکت مورد تایید شرکت پست پیشتاز جمهوری اسلامی ایران میباشد.

 

9-4 مسئولیت فروشندگان:

کاربر ری تیک که به عنوان فروشنده فعالیت مینماید، موظف است نسبت به ارسال و تحویل کالا اقدام نماید. بدیهی است که هرگونه مسئولیت، در زمینه کیفیت یا کمیت کالای ارائه شده و نیز ارسال آن بر عهده فروشنده بوده و در صورت اعلام خریدار ، مبنی بر عدم دریافت کالا، فروشنده موظف به ارائه رسید ارسال کالا میباشد. فروشنده موظف است اطلاعات کامل خریدار را از سایت دریافت نماید. در بعضی از مواقع این امکان وجود دارد ، ری تیک به منظور تطبیق اطلاعات ، جلوگیری از سوء استفاده و کلاه برداری با فروشنده و خریدار به صورت جداگانه تماس گرفته و در این صورت هر دو طرف موظف به ارائه اطلاعات به ری تیک خواهند بود. هر نوع ضرر و زیانی که به هر نحو از سوی فروشنده به خریدار و یا از سوی خریدار به فروشنده وارد شود میبایست مابین طرفین حل و فصل شود . ری تیک امکان گفتگوی دو طرفه را به منظور حل مشکلات از طریق بخش تیکت فراهم نموده و در صورت عدم حل مشکل، امکان پیگیری قضایی برای طرفین وجود دارد. چنانچه در نتیجه نقض این توافق نامه ضرر و زیانی از سوی هر یک از طرفین به ری تیک، سایر کاربران و یا اشخاص ثالث وارد شود، مسئولیت جبران خسارت با ایشان خواهد بود.

فروشنده موظف خواهد بود کالاهایی را که موجود نداشته در قسمت فروشگاه وارد ننموده و یا چنانچه موجودی کالایی در فروشگاه به صفر رسیده و امکان تهیه مجدد آن وجود نداشته باشد نسبت به حذف آن کالا اقدام نماید.

از آنجاییکه هزینه حمل از خریدار دریافت می گردد، فروشنده موظف خواهد بود در هنگام تحویل کالا هزینه ارسال را نقدا پرداخت نماید. پس از وصول کالا توسط خریدار ، هزینه حمل دریافت شده از خریدار به همراه وجه کالا پس از کسر کسورات ، به حساب فروشنده واریز خواهد شد.

در صورتیکه کالای ارسال شده جهت خریدار به دلایلی از قبیل مغایرت با اطلاعات وارد شده کالا در سایت، شکستگی و یا آسیب دیدگی از سوی خریدار مرجوع گردد، هیچ هزینه ایی به فروشنده از سوی سایت پرداخت نخواهد شد.

فروشندگان ملزم هستند در معاملاتی که در این سایت انجام می دهند الزامات این توافق نامه را مراعات نمایند و مندرجات این توافق نامه در تفسیر و تعبیر اختلافات طرفین ملاک عمل می باشد.

فروشنده ملزم می باشد در زمان مفقود شدن کالا، جهت استفاده از خدمات بیمه شرکت های حمل و نقل با توجه به قیمت کالا اقدام نماید.چنانچه کالای ثبت شده توسط فروشنده دارای گارانتی باشد یا نباشد،مسئولیت صحت و سلامت کالا هنگام تحویل به خریدار به عهده فروشنده است و فروشنده می بایست کالای سالم و بدون نقص به دست خریدار برساند.

 

10-4 مسئولیت خریداران:

در هنگام به وجود آمدن اختلاف بین خریدار و فروشنده، چنانچه طرفین به توافق نرسند، شکایت به بخش حل اختلاف ارجاع داده می شود. اگر طبق نظر بخش حل اختلاف مقرر شد که کالا باید مرجوع شود، هزینه حمل برای استرداد کالا به فروشنده به عهده طرفی خواهد بود که بخش حل اختلاف رای داده است. در صورتی که خریدار ظرف مدت زمان مقرر آن کالا را مرجوع نکند، مبلغ پرداختی به خریدار مسترد نخواهد شد و وجه برای فروشنده قابل برداشت خواهد بود.

خریدار در هنگام استرداد کالا موظف خواهد بود، فقط از طریق شرکت پست پیشتاز جمهوری اسلامی ایران جهت این امر استفاده نموده و اطلاعات بارنامه ارسالی را ظرف زمان مقرر به سایت اعلام نماید. پس از تایید وصول کالا توسط فروشنده، وجه پرداختی بابت خرید آن کالا به حساب خریدار واریز خواهد شد.

خریداران ملزم هستند در معاملاتی که در این سایت انجام می دهند الزامات این توافق نامه را مراعات نمایند و مندرجات این توافق نامه در تفسیر و تعبیر اختلافات طرفین ملاک عمل می باشد.

خریداران برای اثبات وجود مغایرت کالای سفارش داده خود، با کالایی که به دست شان رسیده، نیاز به ارائه ی دلایل محکمه پسند دارند؛ که برای این مورد پیشنهاد میشود هنگام دریافت کالا و باز کردن بسته پستی خود از آن فیلم تهیه کنند.

 

11-4 روش پرداخت :

خریداران می توانند با استفاده از کلیه کارت های عضو شتاب نسبت به خرید کالا های مورد نیاز خود اقدام نمایند.

پس از واریز وجه توسط خریدار، قسمت حسابداری سایت از وصول پرداختی شما در حساب بانک اطمینان حاصل نموده و چنانچه پول از حساب شما کسر گردیده، ولی به حساب سایت واریز نشده باشد. خریدار نهایتا پس از اطلاع از این موضوع تا 48 ساعت صبر نموده و اگر طی این مدت وجه واریزی از سوی بانک مسترد نگردید، آنگاه با پشتیبانی بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس گرفته و نسبت به رفع مغایرت اقدام نماید.

تبصره 17- برای جلوگیری از زیان‌ها و خطرات احتمالی، سایت می‌تواند شیوه‌های پرداخت یک تراکنش را محدود نماید. در چنین مواردی، كاربر می‌تواند پس از اطلاع از این محدودیت‌ها، با استفاده از شیوه‌های باقی‌مانده تراکنش را انجام دهد.

 

12-4 فعالیت ها، مبادلات و کالا های ممنوعه:

فروشندگان ابتدا باید از مطابقت داشتن فعالیتها، مبادلات و فروش کالای خود با قوانین سایت اطمینان حاصل نمایند. در صورت منطبق نبودن آنها با قوانین سایت، از انجام هر یک از این امور جلوگیری شده و همچنین ممکن است تغییرات دیگری نظیر ایجاد محدودیت در تسهیلات خرید و فروش و حتی بسته شدن حساب کاربر و جریمه خاطی اعمال شود.

لیست فعالیت‌ها، مبادلات و کالاهای ممنوعه که تحت هیچ شرایطی نمی توانند مورد خرید و فروش قرار گیرند به شرح در لیست کالاهای ممنوعه سایت در صفحه شرایط و ضوابط موجود می باشند.

تبصره 18- موارد استثناء

مواردی که مطابق این قرارداد مصداق فعالیت‌ها، مبادلات و کالاهای ممنوعه باشند در شمول حمایت‌های سایت قرار نخواهند گرفت.

 

13-4 تعرفه های خدمات ری تیک:

تعرفه های مربوط به عرضه کالا و فروش آن در صفحه تعرفه های خدمات سایت درج گردیده است. کارمزد های مندرج در صفحه مذکور مرتب بازنگری و در صورت نیاز تغییر خواهند یافت . هزینه خدماتی که برای انجام معاملات و تدارک امنیت داد و ستدهای اینترنتی در ری تیک فراهم شده برعهده فروشنده میباشد.

 

14-4 روش تسویه حساب با فروشندگان:

پس از فروش موفق کالا در سایت، مبلغ کالا و هزینه ارسال (هزینه ارسال بصورت تقریبی محاسبه می شود و الزاما با هزینه های ارسال فروشنده مطابقت ندارد) از خریدار دریافت گردیده و با اس ام اس به فروشنده اطلاع داده خواهد شد تا کالای خود را برای خریدار طبق سفارش داده شده، در زمان تعیین شده ارسال نماید. پس از تحویل و تایید کالا توسط خریدار، مبلغ واریز شده پس از کسر تعرفه خدمات و مالیات و عوارض ارزش افزوده آن خدمات به قسمت مبلغ قابل برداشت فروشنده اضافه می گردد. فروشندگان در صفحه داشبورد فروشندگان درخواست انتقال وجه مبلغ قابل برداشت خود را ارسال نموده و پس از طی 72  ساعت کاری از تاریخ ارسال درخواست، مبلغ قابل برداشت، به حساب اعلام شده در صفحه مشخصات بانکی واریز می گردد.

لازم به ذکر است تسویه حساب با کاربران در صورتی که با سایر بندهای توافق نامه کاربری مغایرت نداشته باشد، تنها از طریق شماره شبای ثبت شده در حساب کاربری در سایت ری تیک انجام می شود همینطور لازم است نام، نام خانوادگی و شماره ملی کاربر در حساب کاربری ایشان ثبت شده باشد و شماره شبای ثبت شده متعلق به نام ، نام خانوادگی و کدملی درج شده در حساب کاربری باشد.در غیر اینصورت وجه واریز نخواهد شد.

اگر خریدار دریافت کالا را تا زمان مقرر پس از ثبت بارنامه توسط فروشنده تایید نکند، در مبلغ پرداختی به حساب فروشنده واریز نخواهد شد. پس از سپری شدن این مدت و تایید نشدن کالا توسط خریدار، از بخش پشتیبانی ری تیک برای تایید تلفنی کالا با خریدار تماس گرفته می شود.اگر خریدار هنگام تایید کالا فیدبک ناراضی بدهد، مبلغ کالا تا زمان مقرر پس از تاریخ ثبت بارنامه توسط فروشنده، غیر قابل برداشت است و طی این مدت خریدار باید شکایت خود را مطرح کند. در صورت مطرح کردن شکایت، اختلاف به سایت ری تیک ارجاع داده می شود. سپس سایت با توجه به ادله دو طرف و طبق قوانین موجود دارای حق تصمیم گیری در مورد آزادسازی بخشی و یا تمامی مبلغ مبادله برای هر دو طرف و یا تنها یک طرف منازعه می باشد.

موجودی حساب فروشنده، مبلغی است که خریدار بابت خرید کالا به ری تیک  پرداخت کرده ولی کالا را دریافت نکرده یا دریافت کرده و تایید نکرده و یا از خرید خود راضی نبوده و به ری تیک شکایت کرده، این وجه به عنوان امانت در حساب شرکت باقی مانده و قابل برداشت نخواهد بود.

 

15-4 امتیازات اعضا:

پس از مبادله هر کالا، خریدار  می تواند نظرات مثبت، خنثی و یا منفی خود را در خصوص روش عملکرد طرف مقابل ارائه نموده و آن را در سوابق طرف مقابل در کنار نام کاربری جهت اطلاع سایرین ثبت نمایند. روش “امتیاز کاربر” که در سایت مورد استفاده قرار گرفته به کاربران کمک می نماید تا سابقه سایر اعضاء را مشاهده نمایند.

ری تیک مجاز خواهد بود در صورتی که کاربر به دلیل تخلفات فروش ملزم به پرداخت جریمه شود، به صورت اتوماتیک حساب کاربری یا برخی سرویس ها و خدمات سایت را به آن عضو را معلق نموده و حق استفاده از خدمات سایت را سلب نماید.

خریداران و فروشندگان در صورت داشتن شکایت، اختلاف و یا مواجه با بروز مشکلات در امر خرید و فروش می بایست با درخواست از پشتیبانی ری تیک که دسترسی به آن از طریق صفحه داشبورد کاربری میسر شده، مورد حمایت ری تیک قرار گیرند.

حل اختلافات از طریق داوری ری تیک با توجه به پذیرفتن شروط ماده 6 توافقنامه در سایت یک سیستم پرسش و پاسخ ایجاد گردیده که در صورت بروز مشکل، خریدار و فروشنده موظف خواهند بود تا از این طریق مشکلاتشان را با یکدیگر مطرح و اقدام به حل آن نمایند. این سیستم شکایت شاکی و گفت وگو های طرفین را ثبت مینماید . قسمت حل اختلاف سایت با استفاده از این سیستم قادر خواهد بود تا در جریان اختلاف ایجاد شده و ریز گفتگوی طرفین قرار گرفته و در نهایت نسبت به صدور رای داوری عادلانه اقدام نماید. سایت مسئولیتی در قبال حل اختلاف ، در خارج از این چارچوب تعیین شده نخواهد داشت.

تبصره 19- در صورتیکه قسمت حل اختلاف سایت نظر نهایی ، در مورد حل یک اختلاف را اعلام نموده و لیکن طرفین آن نظر را اجرا ننمایند ، دیگر حق طرح هیچ گونه شکایتی در این مورد را نخواهند داشت.

تبصره 20 – اگر ثابت شود که دعوای مطرح‌ شده از طرف کاربر واهی بوده، کاربر موظف است خسارات وارده به ری تیک را مطابق نظر داور رسیدگی‌کننده به آن بپردازد و در صورتیکه کاربری با مشكل روبرو شده و ری تیک را در بروز آن مقصر بداند، لازم است ابتدا موضوع را با خود سایت در میان گذاشته تا با مذاکره و رسیدگی دقیق‌تر نسبت به حل مساله اقدام شود.

ری تیک در قطع، محدود نمودن و یا لغو ارائه خدمات خود به کاربران مختار است.

همچنین اگر بر اساس دلایل و شواهد قطعی مشخص گردد که کاربر در فعالیت‌ها و مبادلات ممنوعه یا کالاهای غیر مجاز دخالت داشته‌، به منظور جلوگیری از ورود ضرر و زیان به کاربران، اشخاص ثالث و سایت، اقدامات احتمالی شامل موارد زیر را اتخاذ خواهد نمود:

توقف انجام تراکنش‌ها، تعلیق یا ایجاد محدودیت دسترسی کاربر به سایت و یا لغو عضویت

اصلاح اطلاعات نادرستی که به سایت داده‌ شده است

اطلاع به مشتریان، بانک و سایر کاربران در مورد فعالیت‌های کاربر خاطی

امتناع از ارائه‌ی خدمات آتی

تعقیب و پیگرد قانونی، سایت این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که به تشخیص خود و با اطلاع قبلی به این توافق نامه خاتمه داده و یا دسترسی کاربر به سایت را قطع نماید.

قطع خدمات و یا محدودیت دسترسی به صفحه کاربری

نقض شرایط استفاده از خدمات اینترنتی سایت

اگر کاربر شرایط استفاده از خدمات ری تیک را نقض کند، سایت می‌تواند از طریق قانونی خسارات وارد شده را مطالبه نماید.

حذف و یا ویرایش پیام های ارسالی کاربران به یکدیگر و یا پیام های بخش سوال از فروشنده

در صورتی که ارائه خدمات به کاربر قطع یا محدود و یا لغو گردد یا خود کاربر بنا بر دلایل محکمه پسند ری تیک این درخواست را نماید، مراتب به وی ابلاغ خواهد شد. در این موارد کاربر می‌تواند تقاضای رفع این محدودیت‏ها را مطرح نماید تصمیم‏ گیری نهایی در این خصوص با سایت خواهد بود.

اگر به هر دلیلی كاربر به سایت بدهکار باشد (مثلا مشکلات بانکی و غیره)، فورا اقدامات لازم جهت وصول طلب انجام خواهد شد. كاربران موظفند نهایت سعی خود را جهت تسهیل و تسریع این امر به كار بندند. اگر موجودی كاربر کافی نباشد، با کسری موجودی مواجه شده و باید سریعا نسبت به تامین موجودی کافی اقدام نماید. در غیر این صورت سایت جهت وصول مطالبات خود، از طرق دیگری که مناسب تشخیص دهد ، اقدام خواهد نمود. اگر نسبت به یک تراکنش شکایتی داخلی یا قضایی مطرح شود، سایت ادامه مبادلات را تا حصول نتیجه قطعی به تعویق می‌اندازد. اگر حکم به نفع فروشنده صادر شده و یا تراکنش به دلیل حمایت سایت از فروشندگان صحیح تشخیص داده شود، مبلغ مورد اختلاف به فروشنده مسترد خواهد شد در غیر این صورت مبلغ مورد اختلاف به خریدار باز گردانده می‏شود.

در جهت حفظ منابع سایت و همچنین جلوگیری از سوء استفاده احتمالی ،فروشگاه های آزمایشی، غیر فعال، بدون محتوا و محصول نیز حذف خواهد شد.

طرفین معامله (خریدار و فروشنده) اختیارات ماده 338 قانون تجارت را از خودشان سلب می کنند و به ری تیک اجازه میدهند تا عوض هریک از طرفین معامله قبض وجه یا تادیه دین نماید و یا آنکه تعهدات آنها را به موقع اجرا بگذارد.
همچنین خریدار و فروشنده به سایت اجازه می دهند که خیارات مذکور را درصورت لزوم از هریک از طرفین معامله اسقاط نماید.

خیارات از قرار ذیل اند: خیار مجلس، خیار حیوان، خیار شرط، خیار تاخیر ثمن، خیار رویت و تخلف وصف، خیار غبن، خیار عیب، خیار تدلیس، خیار تبعض صفقه، خیار تخلف شرط

دامنه «retik.ir»، نام «ری تیک»، لوگو و سایر علائم تجاری ثبت شده، محصولات و خدمات درج شده در سایت، متعلق به ری تیک بوده و بدون کسب اجازه کتبی، هر گونه کپی برداری و استفاده از موارد فوق ممنوع خواهد بود. علاوه بر این، اسناد، توافقنامه‏ ها، فرم‏ها، درخواست‏ها، طرح سربرگ صفحات، شکل‌های گرافیکی و دکمه‌ها در مالکیت انحصاری سایت بوده و بدون کسب اجازه کتبی کپی‌برداری از آن‌ها ممنوع است. مالکیت و منافع کلیه حقوق سایت ری تیک و مندرجات آن منحصرا متعلق به ری تیک و شرکت ری تیک خواهد بود.

قانون حاکم بر این توافق نامه کلیه‏ ی قوانین و مقررات کشور جمهوری اسلامی ایران می‏باشد.

1-9 شرط عدم مسئولیت:

فروشگاه ری تیک و هیچ یک از ارگان‏های اصلی یا فرعی آن به هیچ وجهی، مسئول خسارات اتفاقی، غیرقابل ‌پیش‌بینی، تبعی و عدم‌النفع در قبال کاربران نیست. مسئولیت ری تیک، شرکت ری تیک و کارکنان آن محدود به خسارات مستقیم و بلاواسطه ای است که با اثبات تقصیر سایت به کاربران یا اشخاص ثالث وارد شده است. در صورتی كه ثابت شود ورود خسارت در نتیجه اهمال، تقصیر و یا نقض تعهدات قانونی یا قراردادی كاربر بوده، سایت و شرکت ری تیک مسئول پرداخت هیچ خسارتی نخواهند بود. همچنین در صورتی كه احراز گردد وقوع حالت فورس ماژور یا قوه قهریه باعث ایجاد خسارت گردیده، سایت و شرکت از مسئولیت برئ خواهند بود.

 

2-9 با پذیرش این توافقنامه کاربران قبول می کنند شرکت و سایت هیچگونه مسئولیتی در خصوص ادعاها و مطالب گمراه کننده، نادرست، مضر و موهن مندرج در سایت ندارد. بدیهی است به محض اطلاع و رویت هر گونه اطلاعات غیر اخلاقی، غیرشرعی و ناهنجار، اطلاعات مذکور از سایت حذف خواهد شد و در صورت نیاز در اختیار مقامات قضایی قرار میگیرد.

 

3-9 سایت هیچگونه مسئولیتی در خصوص زیان ها و خسارات احتمالی ناشی از عملکرد شرکت و پرسنل به اعضا نداشته و حداکثر خسارات قابل پرداخت معادل کارمزد خدمات ارائه شده به شخص مدعی ، خواهد بود.

 

4-9 ری تیک در مورد صحت اظهارات كاربران در خصوص کسوراتی از قبیل مالیات، عوارض و دیگر مطالبات قانونی که به مبالغ دریافتی یا پرداختی تعلق می‏گیرد، هیچ مسئولیتی ندارد و مسئول پرداخت این کسورات نخواهد بود.

 

5-9 سایت ری تیک هیچگونه مسئولیتی در قبال صدور و یا عدم صدور فاکتور توسط فروشنده ندارد و چنانچه خریدار نیاز به فاکتور خرید دارد، لازم است پیش از خرید، از فروشنده امکان صدور فاکتور را استعلام کند.

 

6-9 عدم تضمین:

سایت خدمات خود را تنها طبق شروطی که در این توافق نامه بیان شده ارائه می‌نماید و هیچ تضمین و شرط اضافی دیگر را نپذیرفته و تضمین نمی نماید که خریدار یا فروشنده به همه شروط معامله پایبند باشند.

عدم تعقیب یا چشم‌پوشی سایت از نقض برخی تعهدات توسط کاربران به معنای اسقاط حق رسیدگی و تعقیب این تخلفات نیست و در آینده می‌توان این تخلفات را تحت تعقیب قانونی قرار داد. بنابراین، طرح ادّعای مرور زمان از سوی كاربر به هیچ وجه قابل قبول نخواهد بود.

امکان بازنگری و یا اصلاح کلی و یا جزیی این توافق نامه در طی زمان وجود داشته و در صورت انجام این امر نسخه ی بازنگری شده بر روی سایت قرار گرفته و از زمان درج نسبت به همه‏ ی كاربران عضو موثر خواهد بود.

عمل به مفاد این توافقنامه در شرایط خارج از اراده از قبیل قطعی سیستم اینترنت و… و فورس ماژور شامل سیل، زلزله، صاعقه ، آتش سوزی و غیره مستثنی خواهد بود.

این توافق نامه در 12 ماده و 20 تبصره به رویت کاربر رسیده و با تایید در هنگام عضویت، از آن پس پذیرش بدون قید و شرط این قرارداد لازم الاجرا خواهد بود.

خریداران کالا از ری تیک یا بواسطه جستجو و تبلیغات معمولی سایت با ما آشنا شده یا بواسطه ی تبلیغاتی که هر بازاریاب به صورت فردی انجام میدهد آشنا میشوند.

هر بازاریاب با ارائه مدارک خود به ری تیک میتواند وارد حساب خود شده  و با کد اختصاصی خود دست به تبلیغ کالا های موجود در ری تیک کند و با فروش آنها در درصد مشخصی از سود سهیم شود .

ری تیک هیچ گونه مسئولیت کاری و قانونی در قبال بازاریابان خود ندارد.

بازاریاب ها موظف هستند در بستر های مجاز و طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران دست به تبلیغ بزنند.

هنگامی که شما از سرویس‌‏ها و خدمات ری تیک استفاده می‏‌کنید، سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید می‏‌کنید و یا به ری تیک ایمیل می‏‌زنید، این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام می‏‌شود و در صورتی که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویه‏‌ها باشد، شما موافقت می‌‏کنید که ری تیک به صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویس‌های الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد.
همچنین آدرس ایمیل و تلفن‌هایی که مشتری در پروفایل خود ثبت می‌کند، تنها آدرس ایمیل و تلفن‌های رسمی و مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخ‌های شرکت از طریق آنها صورت می‌گیرد.
جهت اطلاع‌رسانی رویدادها، خدمات و سرویس‌های ویژه یا پروموشن‌ها، امکان دارد ری تیک برای اعضای وب سایت ایمیل یا پیامک ارسال نماید. در صورتی که کاربران تمایل به دریافت اینگونه ایمیل و پیامک‌ها نداشته باشند، می‌توانند عضویت دریافت خبرنامه ری تیک را در پروفایل خود لغو کنند.
بنابراین ارسال هرگونه پیامک تحت عنوان ری تیک، با هر شماره دیگر غیر از شماره ی 989981801672+  تخلف و سوء استفاده از نام ری تیک است و در صورت دریافت چنین پیامکی، لطفاً جهت پیگیری قانونی آن را به ما اطلاع دهید.

ری تیک به اطلاعات خصوصی اشخاصی که از خدمات سایت استفاده می‏‌کنند، احترام گذاشته و از آن محافظت می‏‌کند.
ری تیک متعهد می‏‌شود در حد توان از حریم شخصی شما دفاع کند و در این راستا، تکنولوژی مورد نیاز برای هرچه مطمئن‏‌تر و امن‏‌تر شدن استفاده شما از سایت را، توسعه دهد. در واقع با استفاده از سایت ری تیک، شما رضایت خود را از این سیاست نشان می‏‌دهید.
همه مطالب در دسترس از طریق هر یک از خدمات ری تیک، مانند متن، گرافیک، آرم، آیکون دکمه، تصاویر، ویدئوهای تصویری، موارد قابل دانلود و کپی، داده‌ها و کلیه محتوای تولید شده توسط ری تیک جزئی از اموال ری تیک محسوب می‏‌شود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس در انحصار ری تیک است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای ری تیک محفوظ می‏‌دارد. علاوه بر این، اسکریپت‌ها، و اسامی خدمات قابل ارائه از طریق هر یک از خدمات ایجاد شده توسط ری تیک و علائم تجاری ثبت شده نیز در انحصار ری تیک است و هر گونه استفاده با مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد. کاربران مجاز به بهره‌‏برداری و استفاده از لیست محصولات، مشخصات فنی، قیمت و هر گونه استفاده از مشتقات وب‏‌سایت ری تیک و یا هر یک از خدمات و یا مطالب، دانلود یا کپی کردن اطلاعات با مقاصد تجاری، هر گونه استفاده از داده کاوی، روبات، یا روش‌‏های مشابه مانند جمع آوری داده‌‏ها و ابزارهای استخراج نیستند و کلیه این حقوق به صراحت برای ری تیک محفوظ است. در صورت استفاده از هر یک از خدمات ری تیک ، کاربران مسئول حفظ محرمانه بودن حساب و رمز عبور خود هستند و تمامی مسئولیت فعالیت‌‏هایی که تحت حساب کاربری و یا رمز ورود انجام می‏‌پذیرد به عهده کاربران است. ری تیک محصولاتی مناسب استفاده افراد زیر 18 سال به فروش می‏‌رساند و در صورتی که کاربران از سن ذکر شده جوان‌‏تر هستند می‌‏باید با اطلاع والدین و یا قیم قانونی، به خرید و پرداخت اقدام کنند.

تنها مرجع رسمی مورد تایید ما برای ارتباط با شما، پایگاه رسمی این سایت یعنی www.retik.ir است. ما با هیچ روش دیگری جز ارسال نامه از طرف آدرس‏‌های رسمی و تایید شده در سایت، با شما تماس نمی‌‏گیریم. وب سایت ری تیک هیچگونه سایت اینترنتی با آدرسی غیر از www.retik.ir و همچنین، هیچ گونه وبلاگ و شناسه در برنامه‏‌های گفتگوی اینترنتی همچون Yahoo Messenger یا MSN Messenger و غیره ندارد و هیچ ‏گاه با این روش‏‌ها با شما تماس نمی‏‌گیرد. کاربران جهت برقراری ارتباط، تنها می‏‌توانند از آدرس‌‏های ذکر شده در بخش ارتباط با ما استفاده کنند.

– روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه سفارش‏‌های ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات پردازش می‌‏شوند. ری تیک به مشتریان خود در 7 روز هفته و 24 ساعت در روز امکان سفارش‌‏گذاری می‌‏دهد.
– کلیه سفارش‌‏های ثبت شده در سایت ری تیک به وسیله ارسال کد سفارش از طریق پیام کوتاه و پیش فاکتور از طریق ایمیل، در صف پردازش قرار می‏‌گیرند. ری تیک همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارش‌‏های ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را انجام می‌دهد. با وجود این، در صورتی که موجودی محصولی در ری تیک به پایان برسد، حتی پس از اقدام مشتری به سفارش‌‏گذاری، حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای ری تیک محفوظ است و یا مشتری می‏‌تواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند.
– در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری، مبلغ پرداخت شده طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد.
– ری تیک مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارش‌‏گیری جدید، اقدام و فروش خود را متوقف کند و کلیه سفارش‌‏های ثبت شده قبل از توقف سفارش‌‏گیری، پردازش و ارسال می‌‏شود. حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از محصولات به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا بدون اطلاع قبلی، برای ری تیک محفوظ است.
– در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت ری تیک، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای ری تیک محفوظ است. ری تیک در اسرع وقت وجوه دریافتی را طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز و عودت می‌نماید و مشتری با ورود به سایت ری تیک می‌پذیرد از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.​
– کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماس‌های همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، ری تیک جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش می‌تواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند.همچنین، مشتریان می‌توانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.
– کاربری هر مشتری شامل نام و نام خانوادگی باید با اطلاعات مدارک شناسایی مطابقت داشته باشد و در صورت عدم تطابق، فروشگاه‌‌های اینترنتی مجاز به ارائه خدمات به این گروه از مشتریان نخواهد بود. لذا خریداران محترم می بایست با ارائه تصویر کارت ملی خود و خرید از طریق کارت بانکی متعلق به شخص خریدار که با هویت سفارش دهنده در تطابق می باشد، اقدام به ثبت سفارش نمایند.
لازم به ذکر است که این امر به منظور جلوگیری از سواستفاده‌های احتمالی و مواردی نظیر جلوگیری از خرید با کارت‌های سرقت شده و موارد مشابه در نظر گرفته شده است.
– با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده، به نام شخص حقوقی وجود ندارد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، نسبت به این مساله دقت لازم را داشته باشند و اگر نیاز دارند که فاکتور به نام حقوقی برای آنها صادر شود، هنگام ثبت سفارش خود، با انتخاب گزینه ” تکمیل اطلاعات حقوقی ” و وارد کردن مشخصات سازمان موردنظر، برای خرید سازمانی و دریافت فاکتور رسمی اقدام کنند.
همچنین آدرسی که خریدار به عنوان آدرس تحویل‌گیرنده ثبت یا انتخاب می‌کند، در فاکتور درج خواهد شد و لازم است درخواست کنندگان فاکتور به نام شخص حقوقی هنگام ثبت سفارش به این نکته توجه کافی داشته باشند، چرا که تغییر آدرس درج شده روی فاکتور پس از پردازش و تایید سفارش، به هیچ عنوان امکان‌پذیر نخواهد بود.
– امکان پرداخت در محل برای سفارش‌هایی که از طریق باربری ارسال می‌شوند یا مبلغ آنها بیشتر از سی میلیون ریال است، وجود ندارد و لازم است پیش از ارسال، مبلغ اینگونه سفارش‌ها از طریق پرداخت کارت به کارت یا پرداخت اینترنتی تسویه شود.
– از آنجا که ری تیک یک وب‌سایت خرده‌فروشی آنلاین است، سفارش یک کالا به تعداد بالا، مغایر با هدف مصرف خریدار است، در صورت ثبت این مورد و یا سفارشاتی که با تعداد اقلام بالایی همراه هستند، لازم است پیش از ارسال، سفارش مشتریان ابتدا توسط ری تیک بررسی و در صورت تایید، پردازش گردد. در این موارد پرداخت وجه و تسویه، قبل از ارسال کالا الزامی است؛ درغیر اینصورت سفارشات با هماهنگی مشتری کنسل شده و در صورت واریز وجه، مبلغ پرداخت شده طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب مشتری عودت داده خواهد شد.
– تحویل سفارش در اماکن عمومی همچون کافه، کافی نت، رستوران، هتل و مانند آن امکان‌پذیر نیست و لازم است آدرس تحویل، دقیق و قابل استناد باشد
– در صورت خرید اعتباری (استفاده از کد تخفیف یا ووچر) پس از نهایی شدن سبد، از نظر قانونی امکان اعمال تغییر در سبد خرید، و تغییر مبلغ فاکتور به دلایل انصراف از خرید، حذف یا تغییر کالا یا تعداد کالا وجود ندارد و اگر مشتری درخواست هرگونه تغییری را داشته باشد، ووچر یا کد تخفیف باطل خواهد شد و امکان برگرداندن مبلغ آن وجود ندارد.
– در رابطه با سرویس تحویل اکسپرس فروشگاه اینترنتی ری تیک، سفارش درب اصلی ساختمان (منتهی به خیابان) تحویل داده می‌شود.
– لازم به ذکر است افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمی‌کند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد. بنابراین به مشتریانی که تمایل و تصمیم به خرید قطعی دارند، به‌ویژه درباره کالاهای ارائه شده تحت عنوان شگفت‌انگیز که دارای محدودیت تعداد هستند، توصیه می‌شود در اسرع وقت سفارش خود را نهایی کنند تا با اتمام موجودی یا تغییر قیمتی کالاها روبرو نشوند. شایان ذکر است سفارش تنها زمانی نهایی می‌شود که کاربران کد سبد خرید (dkc) سفارش خود را دریافت کنند و بدیهی است که ری تیک هیچ‌گونه مسوولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها شده است، ندارد.

ری تیک همواره نهایت تلاش خود را می‏‌کند تا کلیه سفارش‏‌ها در نهایت صحت و بدون آسیب به دست مشتریان خود در سراسر کشور برسد. با توجه به بسته‌بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکت‌‏های حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله (درج در سبد خرید و اطلاع رسانی از طریق سرویس پیام کوتاه) به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و ری تیک تنها در صورت تایید شرکت حمل کننده سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری، خسارت را جبران می‌‏کند.
آسیب‏‌های ناشی از حمل و نقل باید در عرض 24 ساعت کاری پس از تحویل سفارش به خدمات پس از فروش ری تیک اطلاع داده شود و کالای آسیب دیده به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و کلیه متعلقات و فاکتور به خدمات پس از فروش ری تیک ارسال شود.
برای اطلاعات بیشتر به صفحه رویه‌های بازگرداندن کالا مراجعه کنید.

هدف از ایجاد بخش نظرات در ری تیک، اشتراک‌گذاری تجربه‌ی خرید و کاربری محصولاتی است که به فروش می‌رسد. بدیهی است بخش نظرات ری تیک با دیگر سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی متفاوت است. در این بخش، هر کاربر مجاز است در چهارچوب شرایط و قوانین سایت، نظرات خود را به اشتراک بگذارد و پس از بررسی کارشناسان تایید، نظرش را روی سایت مشاهده کند. بدیهی است که اگر قوانین سایت در نظرات کاربری رعایت نشود، تایید نمی‌شوند و در نتیجه در سایت به نمایش درنمی‌آیند. ری تیک در قبال درستی یا نادرستی نظرات منتشرشده در این قسمت، هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد. نمایش نظرات کاربران در سایت به‌هیچ‌وجه به معنی تایید فنی ری تیک درباره‌ی محتویات نظر نیست؛ لذا از کاربران محترم تقاضا می‌شود، نظرات را اصل و پایه‌ی انتخاب و تصمیم‌گیری خود قرار ندهند.

شرایط و قوانین درج نظر در بخش نظرات کاربران

۱. فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش از حد معمول، کشیدن حروف یا کلمات، استفاده‌ی مکرر از یک حرف یا کلمه، شکلک و اموجی در متن خودداری کنید.
۲. برای نظر یا نقد و بررسی خود عنوانی متناسب با متن انتخاب کنید. یک عنوان خوب کاربران را برای خواندن نظر شما ترغیب خواهد کرد.
۳. نقد کاربران باید شامل قوت‌ها و ضعف‌های محصول در استفاده‌ی عملی و تجربه‌ی شخصی باشد و مزایا و معایب به‌صورت خلاصه و تیتروار در محل تعیین‌شده درج شود. لازم است تا حد ممکن از مبالغه و بزرگ‌نمایی مزایا یا معایب محصول خودداری کنید.
۴. نقد مناسب، نقدی است که فقط معایب یا فقط مزایا را در نظر نگیرد؛ بلکه به‌طور واقع‌بینانه معایب و مزایای هر محصول را در کنار هم بررسی کند.
۵. با توجه به تفاوت در سطح محصولات مختلف و تفاوت عمده در قیمت‌های آن‌ها، لازم است نقد و بررسی هر محصول با توجه به قیمت آن صورت گیرد؛ نه به‌صورت مطلق.
۶. جهت احترام‌گذاشتن به وقت بازدیدکنندگان سایت، لازم است هنگام نوشتن نقد، مطالب غیرضروری را حذف کرده و فقط مطالب ضروری و مفید را در نقدتان لحاظ کنید.
۷. با توجه به ساختار بخش نظرات، از سوال‌کردن یا درخواست راهنمایی در این بخش خودداری کرده و سوال یا درخواست راهنمایی خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید.
۸. کاربران ارسال‌کننده‌ی نظر موظف‌اند از ادبیات محترمانه استفاده کرده و از توهین به دیگر کاربران یا سایر افراد پرهیز کنند. بدیهی است هرگونه توهین به فرد یا افراد و استفاده از کلمات نامناسب، باعث تاییدنشدن نظر کاربر می‌شود.
۹. قسمت نظرات سایت، با تالارهای گفت‌وگو (فروم) متفاوت است؛ لذا برای حفظ ساختار، مباحث خارج از چهارچوبی که حالت بحث و گفت‌وگو دارد، تایید نخواهد شد.
۱۰. تمام کاربران حق دارند نظرات خود را به شرط رعایت قوانین، در سایت منتشر کنند؛ لذا حتی اگر نظری را به دور از واقعیت، جانب‌دارانه یا اشتباه یافتید، نباید نظردهنده را مخاطب قرار دهید یا از وی انتقاد کنید. هر کاربر تنها می‌تواند نظر خود را عنوان کرده و قضاوت را به خوانندگان نظرات واگذار کند.
۱۱. از طریق نمودار تغییر قیمت در سایت می‌توانید از تغییرات قیمت آگاه شوید؛ لذا به‌هیچ‌وجه در بخش نظرات مبلغ «قیمت» را ذکر نکرده، درباره‌ی آن سؤال نکنید و نظری ندهید.
۱۲. در نظرات خود، از بزرگ‌نمایی یا اغراق درباره‌ی قوت‌ها یا ضعف‌های محصول خودداری کنید. بدیهی است تا حد ممکن هرگونه نظر مبالغه‌آمیز یا به دور از واقعیت تایید نخواهد شد.
۱۳. با توجه به مسئولیت سایت در قبال لینک‌های موجود در آن، نباید لینک سایت‌های دیگر را در نظرات خود ثبت کنید. دقت داشته باشید تا جای ممکن از هرگونه لینک‌دادن (فرستادن) دیگر کاربران به سایت‌های دیگر و درج ایمیل یا نام کاربری شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
۱۴. تنها نظراتی تایید خواهند شد که مرتبط با محصول موردنظر باشند؛ لذا بحث‌های متفرقه و غیرمرتبط با محصول را مطرح نکنید.
۱۵. کاربران می‌توانند نقد خود به هر بخش از ری تیک را در قسمت مربوط اعلام کنند؛ لذا هیچ‌گونه نقدی را درباره‌ی سایت یا خدمات آن در قسمت نظرات ننویسید.
۱۶. توجه داشته باشند، مسائلی را که از آن اطمینان ندارید، به‌هیچ‌وجه در نظرات ثبت نکنید؛ همچنین از بازنشر شایعات یا اطلاعات غیرمطمئن درباره‌ی محصولات جدا خودداری کنید.
۱۷. بهتر است مطالبی در این بخش ثبت شود که برای بازدیدکنندگان سایت مفید باشد؛ لذا از بیان هرگونه مطالب شخصی، غیرمرتبط یا غیرضروری در این بخش پرهیز کنید.
۱۸. لازم است نظرات خود را به صورت نگارشی ثبت کرده و از کوتاه‌کردن کلمات یا استفاده از ادبیات محاوره تا جای ممکن خودداری کنید. استفاده از ادبیات نوشتاری که قابلیت نمایش در سایت را داشته باشد، لازمه‌ی تایید نظرات کاربران است.
۱۹. کامنت هایی که با عرف جامعه مغایر هستند مثل کامنت های کالاهای جنسی تایید نخواهند شد.

شرایط ارسال پرسش یا پاسخ:

– بهتر است پرسش و پاسخ کوتاه و مختصر باشد؛ زبان و رسم‌الخط فارسی و اسلوب نگارش هم در آن رعایت شده باشد.
– برای آگاهی از تغییرات قیمت از نمودار تغییر قیمت در سایت استفاده کنید و به‌هیچ‌وجه در بخش پرسش و پاسخ در مورد «قیمت» نپرسید.
– از پرسش و پاسخ درباره‌ی آدرس سایر فروشگاه‌های فیزیکی یا اینترنتی و استفاده از لینک خودداری کنید.
– پرسش خودتان را فقط یک بار و زیر محصول موردنظرتان بنویسید.
– از ثبت اطلاعات شخصی از قبیل ایمیل، شماره تماس و نام کاربری شبکه‌های اجتماعی در بخش پرسش و پاسخ پرهیز کنید.

توجه داشته باشید که نظر یا پرسش و پاسخ فقط باید در رابطه با کالا باشد، بنابراین برای پیگیری یا سوال درباره سفارش یا استفاده از خدمات پس از فروش با امور مشتریان ری تیک تماس بگیرید یا از طریق فرم صفحه “تماس با ما” با انتخاب موضوع پیگیری سفارش یا خدمات پس از فروش، سوال یا درخواست خود را مطرح کنید.
برای ارسال سایر درخواست‌ها یا پیشنهادها، انتقاد یا شکایت های خود نیز از فرم صفحه “تماس با ما” استفاده کنید.